2013. február 11., hétfő

Gesztenyés csokitorta



Ez a torta a kedvesem és kedves barátunk Attibarbell születésnapjára készült, mert hogyhogynem egy napon ünnepeltek mindketten. A torta felvágása az edző teremben történt, ezért látható a háttérben pár súly, néhány kettlebell és szemfülesek egy homokzsákot is felfedezhetnek. :-)))

A tészta hozzávalói:
8 ek gesztenye liszt
8 tojás
3 ek xilit
1 tk sütőpor
100g aprított dió

A krém hozzávalói:
mandulavaj
víz
méz

A csokimáz hozzávalói:
~200g étcsoki
~100ml kókuszkrém     


Gesztenye lisztből szerettem volna kipróbálni milyen is a piskóta. Teljesen hasonlóan készült, mint a sima lisztes változat. 8 tojásból készítettem a 24 cm-es torta formához. 

A sárgáját 3 evőkanál xilittel habosra kevertem. A fehérjét kevés sóval keményre vertem. Egy külön edénybe bele mértem 6 evőkanál gesztenye lisztet, és kb. 100g aprított diót, sütőport, és alaposan elkevertem őket. A gesztenye lisztet én át is szitáltam, mert csomósodásra hajlamos. A tojás sárgája habba bele kevertem a gesztenye lisztet, több részletben. Az utolsónál már kellett hozzá tegyek kevés tojás fehérje habot, mert annyira kemény lett a tészta. A tojáshab többi részét óvatosan dolgoztam hozzá, hogy ne törjön össze.


175 fokra előmelegítettem a sütőt. Egy kerek tortaforma aljára sütőpapírt tettem. Ebbe öntöttem a piskótát, és 30-40 perc alatt tű próbáig sütöttem. 

A krém sima mandula vaj volt. Nekem darabosabb kivitel volt, amit mézzel, és kevés vízzel kellet krém állagúra kikeverni.



Mikor kihült a torta, ketté vágtam. Nagyon szépen vágható, egyben marad, de mégsem száraz az állaga. Szerintem jobb mint a hagyományos.

A krémmel megtöltöttem, majd a csoki mázzal bevontam. A fehér csúcsok rajta kókusz krémből, és útifűmaghéjból készültek, nyomózsákkal formázva. Dísznek mandula szemek kerültek a tetejükre.
 
 

Nagyon finom, nem túl bonyolult recept. Jó szívvel ajánlom!:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése