2013. február 15., péntek

Majonézes vitaminsaláta


Vitaminokban gazda, színes téli salátát készítettem a minap, hozzá saját készítésű majonézzel. A házi majonézzel többször próbálkoztam, és egyértelmű hogy a felhasznált olaj adja az ízharmóniát hozzá. Sima olíva olajjal nekem nem ízlett eddig, ezért most tökmag olajjal tettem egy próbát. Isteni lett. A tökmagolaj már magában is nagyon kellemes ízű, így a majonéznek is szuper ízt adott. A színe hagy némi kívánnivalót, mert zöldes lett, de ezen túl kell lépni. :-)

Hozzávalók:
1 fej brokkoli
1 fej karfiol
2 sárgarépa
kesudió, omegamag ízlés szerint

Majonéz:
2 tojás sárgája
1 tk só
2 tk xilit
2 tk mustár
bors
1 ek citromlé
180ml olíva olaj + 180ml tökmagolaj
ízesítésnek 2 gerezd fokhagyma





A brokkolit és a karfiol rózsákra szedtem, és enyhén sós vízben roppanósra főztem. A sárga répát nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A kesudiót, és az omegamagot megpirítottam egy serpenyőben. Elkészítettem a majonézt. A tojás sárgáját a fokhagyma, és az olíva olaj kivételével habosra kevertem, majd óvatosan nagyon lassan hozzá csorgattam az olaj keveréket. Végül az összes hozzávalót egy nagy salátás tálba összekevertem. Nagyon finom lett!!! A majonézt nagyon ajánlom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése