2013. január 25., péntek

Gesztenyés almatorta

Hozzávalók egy 24 cm-es torta formához:

a gesztenyés alaphoz:
6 tojássárgája
25 dkg natúr gesztenyepüré
3 ek kókuszzsír (olvasztva)
1 ek xilit

az alma töltelékhez:
kb. 1 kg alma

a gesztenyekrémhez:
25 dkg natúr gesztenyepüré
1,5 dl kókusztej

a tojáshabhoz:
6 tojásfehérje
1 ek citromlé

A recept eredetileg PocakPanna blogjában olvasható itt

Annyit változtattam csak rajta, hogy nem tepsiben sütöttem, hanem torta formában. Nagyon finom lett, de nekem nem maradt egyben. Az alját kanalazni kellett. :-) Lehet hogy a torta forma nem volt jó ötlet, vagy az almát a párolást követően ki kellett volna nyomkodni, esetleg 2 ek darált dióval elkeverni? Az íze viszont csodás. Az alma és a gesztenye egy remek párosítás!

Röviden azért a recept:

Bekapcsoltam a sütőt és 150 fokra előmelegítettem. A 6 tojást szétválasztottam. A sárgákat a xilittel habosra kevertem. Kb. 4 percig kell ehhez keverni, mikor látszik hogy szép habos, és kb. duplája az eredeti mennyiségnek.
Hozzá morzsoltam a gesztenye masszát, és az olvasztott kókuszzsírt majd sütőpapírral bélelt torta formába öntöttem, és 15 percig sütöttem, míg elkészült az alma.
Az almákat meghámoztam, és lereszeltem. Kevés kókusz zsíron megdinszteltem.



A 15 perc leteltével a tészta tetejére morzsoltam a reszelt, párolt almát. Vissza tettem további 5 percre a sütőbe.
Amíg a tészta sült, a krémhez a gesztenyét elkevertem a kókusztejjel. A gesztenye krémet elkentem az alma tetején és kb. 15 - 20 percre vissza tettem a sütőbe. A felvert habot én akkor tettem csak rá mikor már majdnem kész volt a sütemény, tehát már nem folyt a közepe.
Ekkor a tojásfehérjét a citromlével keményre vertem és rásimítottam a tojás habot. Evőkanállal szép csúcsokat formáztam, és tovább sütöttem míg arany barna nem lett a teteje. kb. 15 perc volt ennek az ideje.

Lehet tenni még csokimázat a tetejére ahogy az eredeti recept írja, de én ezt már elhagytam. Hidegen fogyasztottuk, és ugyan az alját kanalazni kellett ez mit sem rontott az élvezeti értékén. Nagyon ízletes az alma, és a gesztenye, a hab a tetején pedig kicsit lágyítja az ízeket. 

Nagyon finom!!! Jó étvágyat kívánok hozzá :-)))
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése