2012. október 27., szombat

Nyárbúcsúztató grillparty



A hétvégén idén utoljára élvezhettük a nyári meleget. Lassan beköszönt a tél, a zord, sötétség időszaka jön. Mi igyekszünk minden alkalmat kihasználni, ha kellemes a hőmérséklet arra hogy szabadban töltsünk minél többet. Rengeteget kirándulunk pl. nemrég voltunk Mogyorósbányán ahonnan elsétáltunk a Jankovich barlanghoz, ami a Kinizsi 100 útvonalának része. Remek időnk volt, az Öreg kő tetejéről a kilátás páratlan, mert ellátni Esztergomtól Nyergesújfaluig :-)


A kirándulás előestéjén családi grillpartyra szottyant kedvünk. Volt néhány tűzifa amit el kellett égetni, és szeretjük a hangulatot a tűz körül.

Az előkészületeket nem vittem túlzásba. Vettem óriás szeletelt pulykamellet és két féle pácba délelőtt elkészítettem őket. Az egyik omegamag olaj + citromlé + só + bors + fokhagyma + friss petrezselyem, a másik most joghurtos keleti fűszeres lett. Joghurt + fokhagyma + méz + fahéj + gyömbér + kurkuma + piros paprika.


Köretnek paradicsom salátát készítettem bazsalikommal, fokhagymával. Kép sajnos csak a húsról maradt mert sajnos nem igazán voltam jól. Megfáztam, és ennek az előjele itt már érezhető volt. Erős torok fájással küszködtem. Próbáltam én pálinkával fertőtleníteni, de sajnos nem használt. Másnap alig tudtam nyelni.


Azért a hús nagyon finom lett. Ez a vaslapon sütős módszer valóban remek. Magas hőfokon hirtelen sül meg így a hús, és nem szárad ki, hanem belül még omlós szaftos marad. Ajánlom, ha van módod rá próbáld ki.

Pár kép a kirándulásról:




 .... majdnem lett egy cicánk :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése