2012. október 3., szerda

Halászlé, sült hal, málna torta






Előző hétvégén kihasználtuk a jó időt, és anyukám szülinapját bográcsozással kötöttük egybe. Mivel apukám nagy hohohohorgász, sokszor eszünk halat. Igaz tudom ez nem omega3 forrás hiszen az csak a tengeri halakban van, mégis egészséges, ízletes fogások születhetnek halból is. Mi most a szokásos halászlét készítettük el, illetve jobban mondva apukám kezdte el, kedvesem pedig a passzírozásnál csatlakozott. Mondtam is tuti a passzírozástól lett ennyire finom. :-) 

A halászlébe mi csak halat teszünk, de a passzírozástól annyira sűrű lesz a lé hogy rendkívül tartalmas egy adag. Én a tejet, ikrát szeretem a legjobban, ha lehet mindig kerül bele kevés. 


Második fogásnak rántott hal szokott lenne, de most kipróbáltuk a paprikás lisztbe sütött verziót, kókusz liszttel!! Egyre inkább igyekszem szüleimet is a Paleo felé terelni, ez is egy kis lépés, örülök ennek is :-)

Nagyon finom lett így a hal, és igaz még olajban sütöttük, esetleg legközelebb majd a kókuszzsírban sült verzióig is eljutunk.




Tortát természetesen én készítettem. Nyers verzió mellett döntöttem, mert manapság totális idő hiányban szenvedek, ezt pedig gyorsan csak össze kell keverni. A tetejét azért kicsit felturbóztam.


Nyers málnatorta (20 cm-es torta formához)


Alsó réteg:
2 csésze mandula
2 csésze datolya

Krém:
2 csésze kesudió, (1 éjszakára áztatott)
2 citrom leve
1 kk vanília aroma
1/2 csésze kókuszzsír
1/2 csésze méz
Össze kevertem a fentieket, és elfeleztem kb. majd az egyik részt az előző rétegre egyenletesen elterítettem, utána a másik kesu krémhez hozzá adtam a málnát.

+ 1/2 csésze (nekem 10 dkg) málna
A málnás kesu krémet ráöntöttem az előző rétegre és ment be a hűtőbe.

Csokimázzal, áfonyával, és makadám dióval díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése