2013. január 4., péntek

Sütőtökös diókrémes muffin


 Hozzávalók 12 darab muffinhoz:

A recept összetevői között sült sütőtök szerepel. Ezt érdemes egy korábbi időpontban elkészíteni. Nekem maradt 3 szelet egy fél sült tökből a hűtőben, azt használtam fel. Ellenkező esetben a tök sütés kell legyen az első lépés. :-)



A diós alap hozzávalói:
1 csésze dió (nekem vegyesen volt itthon mandula, dió, és kesudió) aprítva vagy darálva
3 ek kókuszzsír (olvasztva)
1 ek méz
1 ek vanília
1 ek fahéj
1 tk sütőpor
1 csipet só
Az alap hozzávalóit össze kevertem, és a muffin formák aljába elegyengettem, úgy mint egy torta alapot. 175 fokra előmelegített sütőbe tettem 10 percre, míg a sütőtökös réteg el nem készült.

Sütőtök réteg hozzávalói:
3 szelet sült sütőtök (vagy egy csésze sütőtök püré)
1 egész tojás
kevés fahéj, szegfűszeg, gyömbér
1 ek méz
A hozzávalókat elkevertem, és a közben kicsit átsült diós alaprétegen elosztottam. Szintén ellapogattam, majd vissza tettem sülni kb. 30 percre.




Diókrém a tetejére:
1 csésze kesudió áztatva legalább 2 órát felhasználás előtt
1/3 csésze kókuszzsír
2 ek méz
1 ek citromlé
1 ek víz
1 ek fahéj
vanília
csipet só 
A hozzávalókat turmixgépben krémesre kevertem, és a kisült majd langyosra hűlt muffinok tetején elosztottam, majd evés áfonyával megszórtam.

Ezután betettem a hűtőbe, és kb. 1 óra múlva csoki mázzal díszítettem. (étcsokit olvasztottam fel, és csurgattam a tetejére)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése