2013. április 18., csütörtök

Kókuszos lime torta

Tészta alap:
1,5 csésze kókuszreszelék
1/2 csésze mandula/vagy makadám dió liszt (én utóbbival készítettem)
1 lime reszelt héja, és leve
pici só
1 csésze datolya (magozva és kb. 1 órát előtte vízbe áztatva)

Az összes hozzávalót késes robotgépbe tettem és össze kevertem. A datolya levéből 2 evőkanállal tettem bele, majd egy kókuszreszelékkel megszórt torta formába nyomkodtam. Pár percre betettem a fagyasztóba míg elkészült a csoki réteg.


Csokis réteg:
100g csoki pastilla
2 ek kókuszzsír
vanília
 
A csoki pastillákat a kókuszzsírral, és a vaníliával folyósra olvasztottam  mikróban. A tortát kivettem a hűtőből és ecsettel elkentem rajta az olvasztott csokit. Visszatettem a fagyasztóba és 2-3 perc múlva megismételtem a kenegetést. 


Lime krém:
3 nagy, érett avokádó
1 (vagy akár kettő) lime reszelt héja, és leve
1/3 csésze agave
1/4 csésze olvasztott kókusz zsír
pici só
vanília
A krém hozzávalóit turmix gépbe tettem és habosra kevertem. A csokival megkent torta alapon elosztottam, majd vissza mehetett a torta a hűtőbe. 1-2 óra múlva a formából gyönyörűen ki tudtam emelni és szeletelni. 

Mennyei lett :-)))) A csoki, a citromos krém, és a kókusz alap harmóniája abszolút csodálatos élmény!!!!!!

FIGYELEM !! Nem lehet abbahagyni! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése