2012. július 2., hétfő

Paleo langalló (Cavemen's pizza)


Ismét pizza készítésre adtam a fejem. A mostani verzió tésztája szerintem a legjobb. Ropogós, állagra teljesen olyan, mint a fehér lisztes verzió. Amiből készült korántsem szokványos, de hidd el tuti finom lesz és nem is lehet abba hagyni, ha elkészíted.

A pizza tészta hozzávalói:
2 padlizsán
1/2 csésze lenmagliszt
1/2 csésze mandula liszt
2 ek kókuszzsír
2 tojás
só, bors

A sütőt elmelegítettem 180 fokra. A padlizsánokat megpucoltam, és sajt reszelőn lereszeltem. (nekem van ehhez robotgépem, ami most újfent nagyon hasznosnak bizonyult :-) gyorsan kész lettem) A reszelést követően kinyomkodtam a levét a padlizsánnak, mint mikor uborkasalátát készítek, és egy másik edényben áttettem. Hozzá adtam a liszteket, a kókuszzsírt, a 2 tojást, sót, borsot, és kézzel összegyúrtam mintha tészta lenne. Egy tepsit sütőpapírral kibéleltem, majd megkentem kevés olíva olajjal. 

Erre borítottam rá a tésztát, és egyenletesen kb. 0,5 cm vékonyra ellapogattam. Lehet kerek formára is készíteni, de akkor érdemes két tepsibe tenni, nekem viszont csak egy szabad tepsim volt, így abba nyújtottam bele. 30-35 percet sütöttem. Majd fogtam még egy tepsit és elővettem egy újabb sütőpapírt. A tészta tetejét megkentem olíva olajjal, majd rátettem az új sütőpapírt, és a másik tepsit, aztán egy gyors mozdulattal megfordítottam a tésztát és óvatosan lefejtettem róla a tetején lévő sütő papírt. Ezt azért tettem, hogy a másik oldala is ropogósra süljön. Erre már 10 perc elég, és következhetnek rá a feltétek. 
Én olyan tökipompos (langalló) félét kívántam, így megkentem fokhagymás tejföllel (ez nálam: kesudió, citromlé, víz, só, fokhagyma turmixolva), aztán szeleteltem rá paradicsomot, lilahagymát, plusz egy szuper finom sonkát, aminek a neve beef chunk (by Caveman's food), ezt szép vékonyan szeletelve elosztottam, és a végül parmezán csíkkal koronáztam meg. 15 perc alatt ropogósra pirult a teteje, és a tésztája is ropogós maradt. Nagyon ízletes finom lett. 

Saját készítésű ketchup-pel és a maradék magtejföllel kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése