2012. július 30., hétfő

Málta - A szabadtéri múzeum

Sajnos letelt az egy hét, és haza érkeztünk Máltáról. :-(

Csodás kis sziget, igazi forró égövi, párás trópusi időjárással. Mondjuk épp hideg front volt így csupán 34 fok volt a legmagasabb hőmérséklet. Tulajdonképpen Málta nem is egy sziget, hanem öt. Máltán kívül ott van Comino és Cominotto melyek között csodás kék lagúna található, illetve a vidéki, nyugodt hangulatú Gozo, és végül a lakatlan kőszikla a tengerben Filfla.

Aki itt szeretne eltölteni egy hetet, készüljön fel talán nem is elég ez az idő, a rengeteg látnivalóra, melyek egy közel Budapestnyi méretű szigethez képest meglepő mennyiségben találhatók a szigeten, s majdhogynem csak roham tempóban nézhetők meg ennyi idő alatt.

Első nap még mi is arra gondoltunk, hogy busszal bejárjuk az összes érdekességet, de sajnos letettünk erről, mert buszközlekedés ugyan minden felé van, de a járatok nagyon lassan haladnak, így rövidebb út is 1 – 1,5 órát vett igénybe. Az időnk viszont véges volt, így kénytelenek voltunk egy mini autót bérelni, hogy minél több szép helyre eljussunk. Valletta a főváros, önmagában egy nap, mert az egész egy nagy erőd, monumentális és hatalmas, a távolságok pedig elsőre fel sem tűnnek.

A sziget déli része is tartogat számos gyönyörűséget,mint pl. a Blue Grotto (Kék Barlang), mely egy lyukas szikla a tengerben csodás színekben popmázva körülötte a tenger. Több neolitikus templomot találhatunk a szigeten, melyek hasonlítanak a Stonehenge-hez, azaz hatalmas kősziklákból épített kőkori templomok. Köztük nekem a legjobban Hagar Qim - féle tetszett.

A régi fővárost Mdina/Rabat-ot is egy vár fal veszi körül, melyen végig sétálva kör panoráma tárul elénk. Egy napra Gozo szigetére is áthajóztunk, mikor is láthattuk az üvegfújókat munka közben, és a csipke készítés munkálataival ismerkedhettünk.

Gozon is van egy lyukas szikla, ami nagyobb a Máltainál, Azúr ablak a neve, és kis hajóval körbe járható. A bárkák egy belső tengerről szikla barlangon keresztül visznek át.

Sajnos az ételekről, árakról nem tudok pozitívan nyilatkozni, mert pizza, tészta és saláta van a legtöbb helyen, lévén közel van olasz hon. Húst, egyebet horror árakon lehet kapni. Egy pizza 8-9 eurótól indult.

Ettől függetlenül csodás egy hét volt, de bizony nem sokat pihentünk, reggeltől estig kirándultunk és bejártuk amit lehet. A tengerparti pihenés idő hiányában elmaradt, 1-2 órával kellett megelégednem. :-)

Ha bárkit érdekelnek részletek, egyéb infók, jelezze, szívesen válaszolok.